RPG Svet

Blog o RPG hrách

TESO na spadnutie a naše obavy

The Elder Scrolls MMO

Dobrá správa, “veľká” MMORPG hra The Elder Scrolls Online je na spadnutie.  Dátum vydania – 4. apríl 2014. 

Na tomto presýtenom trhu je momentálne kvalitná tlačenica, hry “na desať rokov” prestávajú byť atraktívne a hlavne, podobajú sa ako vajce vajcu. Nečudo, že skoro každý prechádza na Free to Play a len málokto si už dnes dovolí vypýtať plošne poplatky.

A do tohto marazmu vpáli 20 rokov osvedčená značka. Parádne RPGčka, naposledy to bol superúspešný Skyrim s vlastnou rozsiahlou popkultúrou na Youtube a tak ďalej. Mimochodom, osobne pochybujem, že to tí, čo ho najviac velebili dohrali do konca 🙂 Aj na pokročilých patchoch tam bolo nakydaných bugov až hrôza… Ostatne, ako v každom dieli. Vážne, ku koncu to už bol boj s bugmi a nie hrou…

A tým pádom máme prvý dôvod na obavu – bude to opäť bugfest? Ak áno, TESO by prepadlo. Neuponáhľajú sa autori s vydaním hry ako Star Wars: TOR (ktorého engine použil na výrobu svojej hry aj Zenimax)? Je to vraj vo vývoji už 5 rokov… no, my ostrieľaní hráči o tomto vieme svoje. Nechceme hry na úrovni spred 10 rokov, chceme, aby v hernom svete bolo čo robiť, a nechceme sa veľmi obmedzovať chybami. A ešte nevieme, či nás bude baviť čítať knižky v hre, hoci je to súčasťou každého dielu v TES.

Bude to dosť ťažké, bude tam dosť obsahu, alebo to dohráme za 5 dní a už nás to nebude lákať? Budú nám stíhať počítače? Lebo na tom istom engine pred časom nestíhali, hoci to malo staršiu grafiku, nebolo to úplne odladené. A počet hráčov odmietnutých v bete kvôli nevyhovujúcemu železu tiež nie je optimistický :). Vôbec, bude grafika kvalitnejšia ako v Skyrime? (Podľa všetkého ani nie, ale aspoň bohatšia a farebnejšia). Tvorba postavy vyzerá veľmi dobre…. niektoré veci sú naozaj novinky.

A čo masové bitky? Tie sú citlivým lakmusovým papierikom – v máloktorej MMORPG naozaj fungujú. Dosť často sa nad tým autori spália… a bojový systém (Synergy systém) TES zrovna nenahráva lagfestovým epickým vojnám. Navyše, ťažko si urobiť predstavu o tom ako to bude fungovať zo sľubov autorov, ktoré sú… no, odvážne. Napríklad ten sľub, že všetky buildy v hre budú veľmi silné a použiteľné a nie len jeden alebo dva. (O toto sa už veľa dobrodruhov snažilo 🙂 Veríte si páni zo Zenimaxu. Fakt je, že tí slabší budú vždy opakovať po borcoch a nakoniec možno predsa len skončíme na jednom builde).

No dobre.  Nechceme vám zatiaľ krivdiť, páni vývojári. Veľa šťastia. My, Bretonci z Vysokej Skaly, sa už tešíme ako podkúrime tým prekliatym Nordom a elfom vo vojne o Cyrodiil. Stretneme sa v apríli.