RPG Svet

Blog o RPG hrách

Albion Online

Albion Online

Hovorí sa, že do veľkých projektov treba dať 50% nákladov do propagácie a marketingu. Pri Albione Online to asi bolo aj viac. Roky sa mňa sypali reklamy na tento titul, vychvaľovačky ako na jarmoku (nextgen sem, nextgen tam) – ale vo výsledku nastala nuda a trápne ticho.

Tento nový Albion (zas až tak nový nie je – vyšiel už v roku 2017, samozrejme, dočkal som si na free-to-play model) nemá nič spoločné s Albionom z roku 1996. Ide o zvrchu videnú onlinovku, kde sa ťaží a obchoduje… a bojuje… a cestuje… a ťaží a ťaží. Prečo to na mňa nespravilo zvláštny dojem? Grafika je pekná, ale jednoduchá. Skoro ako nejaká indie hra. Pastelkové farby, no hej. Ale najkrajšie na hre sú aj tak tie propagačné obrázky a nahrávacie obrazovky.

To ťaženie.. ťažíte stromky a rudu, aby ste potom mohli ťažiť lepšie stromky a rudu a vyrábať lepšie meče a mágske palice. Uf – strašná nuda. Všetko je také – uniformné. Proste ťažíte s vyplazeným jazykom. Má ísť o obrovský sandbox.. ale v praxi ma veľmi rýchlo omrzelo cestovať po milión miništvorčekch pospájaných do world mapy. Questy, boje, príbeh… všetko je také primitívne ako pre 5-ročné deti. Nezaujímavé.

Hra mala po vyjdení ohromne agresívny platobný model, zložité tabuľky za čo všetko si máte platiť reálnymi eurami, aby ste čo to urýchlili. Uf. Všetko ma bolí už pri písaní tejto krátkej recenzie. To je ten nextgen? Ťažiť drevo a robiť meče? To je aj v iných hrách, akurát ako bočná činnosť. A málokde to je zábavné. Potvory a minibossíčkovia sú takí pajáci polepení zo 4 vektorov a nenafarbenými textúrami… zív. Nie divu, že som v Albione Online dlho nevydržal – a asi sa ani nevrátim.

Nemecké štúdio vyrobilo peknú a gýčovú hru, avšak príliš obyčajnú a nudnú – a vôbec, načo sú vám veľké oči a otvorené peňaženky, keď ste zábavní ako telefonická súťaž o polnoci.