Hitparáda najlepších RPG hier

 

Gothic

Gothic

Gothicu, to nie je len nejaký zhluk grafiky a zvuku, s menami povytŕhanými z tých istých severských mýtov, pozliepaný do primernej hry. Gothic je živý. Má svoj vlastný rytmus. Je drsný. Niet v ňom miesta pre feministky. A neostal len pri jednom z najlepších RPG roku 2001. Recenzia

Baldur's Gate

Baldur's Gate

Baldurová brána je dôstojné zakončenie peknej éry zhora videných dvorozmerných hier. Nejakí členovia rodiny ešte pribudli aj po BG, ale práve tu sa sústredila všetka kvalita, fantázia, zručnosť kresličov, nápady scenáristov a um dizajnérov, ktorí reprezentujú klasický izometrický žáner. Recenzia

The Elder Scrolls

The Elder Scrolls

Stovky dungeonov, kobiek, opustených pevností a hrádkov... Hľadá sa hráč, čo to všetko celé prešiel. Ak taký vôbec existuje. Vitajte vo svete, ktorý je tak veľký, až je škoda, že je len pre jedného hráča. Táto séria má výborný zvuk a vydávanie hier vždy sprevádza humbuk naokolo. Recenzia

Deus Ex

Deus Ex

"Na konci budú všetky hriechy prepáčené," tvrdí s istotou starý Iluminát na konci hry Deus Ex. Teda ak ste si vybrali koniec, v ktorom sa všetko vracia do starých koľají - mocní tohto sveta naďalej sedia na svojich nedostupných stolcoch a ukrytí v tieňoch manipulujú ľudstvom. Recenzia

Fallout

Fallout

War... war never changes. Spomínate si? Takto sa začínalo intro prvého Falloutu. Nasledovalo pár drsných záberov na vojnu, skutočnú i tú futuristickú. Preložené pár reklamami zo 40-tych rokov v Amerike. A do toho spieval rozcítený hlas pieseň Maybe. Recenzia

Diablo

Diablo

O Diable sa jeho veľkí fandovania nevedia ani ujednotiť, na tom, aký žáner to vlastne je? Akčné RPG? Hack'n'Slash? Alebo má vlastný názov žánru "diablovka"? Podľa mňa je to klikačka - človek sa tu naozaj veľká nakliká. Nakoniec je to jedno, Blizzard svoje doláre dostane. Recenzia

Knights of the Old Republic

Knights of the Old Republic

Prvý KOTOR sa nerodil ľahko. Pôvodne malo ísť o lacnejšiu hru, ktorá by robila spojovací článok medzi druhou a treťou epizódou. Nakoniec Mr. Lucas dal BioWaru na výber, či tento model alebo niečo, čo nie je dobre známe fanúšikom...a fanúšikovia dodnes ďakujú. Recenzia

Might and Magic

Might and Magic

Časy sú zlé. Zase pršia meteority z neba, kráľovskú armádu rozprášila záhadná rasa Kreeganov, otvárajú sa brány do elementárnych plání, v strede ríše vyrastá obrovský kryštál, tajný spolok vrahov si brúsi dýky na malého princa a nám po prečudesnej súťaži prefíkaného lorda ostala na krku ruina hradu a vojna s elfami. Recenzia

Icewind Dale

Icewind Dale

Je ti zima dievčatko? Na, tu máš vojnové kladivo, zohrej sa rozbíjaním gobliních hláv. Sever je kruté miesto. Starého Hrothgara zasypala lavína a ostali sme len my, hrdinovia, ktorí sa stretli v Easthavene v krčme, kde sme spriadali plány o dobrodružstvách, kde nájdeme slávu a nejakú tú truhlicu plnú striebra. Recenzia

Dragon Age

Dragon Age

Zbieranie dračích hláv na stene s loveckými trofejami má svoje úskalia. Normálne to málokto prežije. No niektorí to neprežijú naisto. Pokiaľ chcete nejakému zasadiť poslednú ranu, dajte si radšej naskôr do poriadku svetské záležitosti. Rozlúčte sa, splňte si životný sen. A potom - v ústrety večnosti a ešte ďalej! Recenzia

Vampire: The Masquerade

Vampire: The Masquerade

Kto sa aspoň raz v živote nechcel stať upírom, nech zdvihne ruku. Fanúšikovia Twilightu nech ale ďalej nečítajú. Hry zo sveta Gaia od tvorcov White Wolf nemajú nič spoločné s ilúziou, že storočný upír si má čo povedať so sedemnástkou. Moderný upír sa snaží prežiť v rámci svojho klanu. Recenzia

Arcanum

Arcanum

Jules Verne si podáva ruku s Tolkienom. Taký by som asi dal reklamný slogan. Tvorcovia prvých dvoch dielov legendárneho Falloutu sa svojho času rozhodli použiť svoj systém aj na hru, aká tu ešte nebola. Stemapunkové fantasy RPG. Pokus im vyšiel, hoci trochu inak ,ako očakávali. Recenzia

Realms of Arkania

Realms of Arkania

Ako všetky kvalitné rpgčka tých rokov bola aj séria Realms of Arkania založená na stolnej hre, v tomto prípade nemeckom Das Swarze Auge. Prvá hra, Blade of Destiny bola malým hitom, pretože preniesla tieto pravidlá aj ďalej do sveta. Recenzia

The Witcher

The Witcher

Na rozdiel od drvivej väčšiny fantasy je svet Zaklínača taký...akýsi skutočný, ľudský. Je to temné miesto, plné rasimu a xenofóbie. Elfovia žijú vo svojej zatrpknutosti a ničím nepripomínajú Tolkienovských bojovníkov, mudrcov a estétov. Geralt ich pozná skôr ako nostalgickú bandu krvilačných teroristov. Recenzia

Mass Effect

Mass Effect

Svet sa s vami veľmi nemaznal. Ľudia boli vo vesmíre tak trochu nováčikovia. Len pred pár desiatkami rokov sa dostali ďalej ako na Mesiac, a preto sú všetkými mimozemskými rasami podceňovaní, a pravdaže aj obávaní. To druhé najmä kvôli vlastnostiam, ktoré všetci bežne využívame, ale radi na ne nadávame u iných. Recenzia

Fable

Fable

Čim bola teda tá Fable séria tak výnimočná? Ako to už u Mr. Molyneauxa chodí, musel do toho opäť vložiť dáky svoj originálny prvok. V tomto prípade bol Fable prvou hrou, ktorá dala možnosť hlavnému hrdinovi vychutnávať si priebežne plody svojich rozhodnutí a žiť, hoci obmedzene, svoj život mimo deja. Recenzia

Bard's Tale

Bard's Tale

Bard je hrdina, ktorý je alergický na označenie Vyvolený, princeznú zachraňuje až po dlhom prehováraní a aj tak zabrala len argumentácia plnými truhlicami. A inými plnými prednosťami, ktorými dotyčná princezná disponuje. Bardov príbeh je žánrová paródia par-excellence. Recenzia

Albion

Albion

Takéto hry sa dnes už nevyrábajú. Vzdychnime si ako stará babka, ktorá banuje po sovietskych sanitárnych výrobkoch. Albion je perla od nemeckého tímu Blue Byte, sci-fi epos o ľudskej nenásytnosti a odvahe. Povedal niekto sci-fi? Nakoniec dôjde aj na mágiu a históriu starých Keltov. Recenzia

System Shock

System Shock

Cyberpunková legenda, jeden z najpamätnejších nepriateľov v histórii hier, neuveriteľne premyslený systém úrovní a hrateľnosť. Zaujímavé, že tento "hackerský" žáner v podstate málokto v hernom priemysle nasledoval (okrem pôvodných autorov System Shocku).

Arx Fatalis

Arx Fatalis

Keď už doba zavrhla čisokrvné dungeony, prišiel Arx Fatalis. Ľudstvo sa ukrýva pod zemou v obrovskom jaskynnom komplexe. Začínajú sa diať čudné veci. Atmosféra je dusná, v tmavej chodbe niečo klopká... A mŕtvol sa po zemi povaľuje viac ako stretáte živých NPCčiek. Ako za starých čias.

Neverwinter Nights

Neverwinter Nights

Tá Aribeth, to je teda baba. Krásna paladinka v blýskavom brnení, s obrovským mečom, bdie nad chorými a v ťažkých časoch by sa hádam pre trpiacich aj rozdala. Ale veci nakoniec vypálili úplne inak ak zamýšľala. Toto je iba jeden príbeh z mnohých, ktoré hra NWN so svojím otvoreným vývojárskym prostredím priniesla.

Planescape: Torment

Planescape: Torment

Slabé povahy utekajú. Táto hra v sebe obsahuje tučnú knihu a nie každý má chuť prekúsavať sa jej príbehom. Už aj preto, že to nie je o rytieroch a drakoch ako u iných Dungeons and Dragons hrách, ale story je tu o dosť temnejšia, záhadnejšia a otvorenejšia. Hra pre znalcov.

Wizardry

Wizardry

Asi najdlhšia séria na svete vôbec. Má už vyše 30 rokov a za ten čas hráči zažili všeličo. Na začiatku to bola len tmavá obrazovka s pár čiarkami. A dnes? Séria stále žije, Japonci vyvinuli jej MMORPG verziu, ktorá je... pekne tuhá a určená hardcore publiku.

Dungeon Siege

Dungeon Siege

Po vynájdení žánru "diablovka" sa veľa firiem chytilo tohto konceptu. Najlepšie to asi dopadlo pod krídlami Microsoftu. Na rozdiel od Diabla tu máme k dispozícii oveľa viac hrdinov. Škoda, že niektoré zmeny postupom času neboli vždy dobrý nápad.

Final Fantasy

Final Fantasy

Zaradiť Final Fantasy až na 25. miesto je korčuľovanie nad priepasťou, lebo ide naozaj o úžasnú sériu. Akurát našinci jej občas nerozumia - nuž, japonské myslenie je iné ako naše. Final Fantasy je inak presne to čo hovorí názov. Nič premakanejšie na trhu už neexistuje. Na PC vyšlo iba pár dielov.

Copyright 2012 | Design by: Tempees | Kontakt: AUXIRPG@GMAIL.COM