WoW Legion: Plno zmien a veľké očakávania

World of Warcraft: Legion (získanie legendárneho artefaktu)

Wowko je tu zas a stále odmieta umrieť. Tentokrát aby prežilo, tak zabije niekoľko kľúčových postáv.

Úvodné videá do Legion asi videl každý, že sa dopáli sviečka kráľovi Stormwindu a šéfovi hordy, vie asi každý. No zopár známych postáv zájde aj počas príbehu, niektoré odídu, niektoré dostanú životnú ranu… príbeh je super! Nápad Legion sa zdal sprvu smutný, vytiahnuť zo skrine staré TBC a oprášiť ho. Ale nie je to tak. Podobne ako sa sprvu zdali smiešne pandy, ide o to ako sa príbeh podá. A to už v Blizzarde vedia. Lore, podanie príbehu a vývoj sveta Azeroth je asi to najlepšie čo je na novovom World of Warcraft a oplatí sa ho zahrať si ho ako keby vyšiel nový diel GTA (proste si to na mesiac zahráte a zase čakáte na novú expanziu).

Pribudli demon hunteri a hoci majú výborný príbeh, je ich všade ako nasratých. Taktiež sa na seba podobajú ako vajce vajcu, môžu za nich totiž hrať len elfovia a všetci majú skoro rovnaké zbrane (kedysi vysnívané legendárky, dneska ju vyfasujete hneď na začiatku). Zdá sa, že Illidan nebol až taký záporák, naopak, asi bude zachraňovať vesmír on. Je síce mŕtvy, ale kedy to bolo v hre prekážkou?

Ale aby vás udržali aj na tom endgame contente na leveli 110… tu blizzarďáci dosť prikúrili a pridali nám hodne grindenia. Najmä v podaní noviniek ako sú mythic dungeony, world questy, komplikovanejšie craftenie s plno questami… „stavanie“ order hallu a class príbeh… a samozrejme, slávne oranžové artefakty v našich rukách alias novučičké zbrane pre každú špecializáciu zvlášť (čiže ich je v hre cca 30).

Levelovanie zbrane je super, ale predsa to má len nejaké nedostatky. Inú zbraň už v hre nenájdete ani mať nebudete – nie je dôvod. Hlavne sa ale o dosť sťažuje reroll/altovanie. Pretože keď ste veľa času a energie vložili do svojho artefaktu… na ďaľšom budete musieť pracovať tiež tak dlho. A tu je hlavné negatívum – hrať za druhú špecializáciu je tým pádom oveľa horšie. Lebo ak máte iba jednu zbraň, na druhom speci vám bude kompletne naprd. A po získaní prvého zlatého talentu z trochu sa ono levelovanie ohromne spomalí…

Order hally sú super, každé povolanie má svoje „zhromaždisko“, tentokrát si nebudujete už vlastnú základňu osamote ako v predchádzajúcom datadisku. Followerov je oveľa menej a sú oveľa dôležitejší a zaujímavejší. Budete roniť krvavé slzy, keď troch z deviatich budete musieť deaktivovať.

Questov čo sa týka povolania je plno a samotné order hall sú veľmi rozmanité. Trebárs hunteri majú chalupu v horách, paladini svoje nudné sväté oné, warriori chodia do Vallhaly, pre death knightov priletí starý známy Acherus  a warloci sa stanú pánmi démonov na vlastnom ostrovčeku lietajúcom vo vesmíru. Zbytočné vymenovávačky – nový content je super. A nedá sa prejsť len tak, veď napr. určité vynachádzanie trvá napr. 7 dní atď… vlastne je to dosť nadlho. S jasným cieľom – udržať hráča dlhšie pri hre.

Z novej expanzie ide dosť pocit, akoby povolaní bolo oveľa viac. Každá špecializácia je totiž už veľmi oddelená od inej v rámci classu, variabilita je veľmi veľká a balanc o to ťažší. Napr. warloci sú v tomto datadisku slabí ako hovno v ponožke, prakticky každý jeden spell oproti minulosti je horší, chýba alebo bol nahradený nejakým nezmyslom (tož. QQ a unsubscribe alebo reroll). Problém s balancom je problém ako keby sa tím, čo má na starosti PVP veci nebavil vôbec s tými čo robia PVE. Trebárs tí moji warloci majú niektoré talenty a spelly robené, aby sa aktivovali až po zabití nepriatelia (osobne mám radšej keď benefitujem počas bitky, nie až po nej).

A vývojári čo majú na starosti crafting, tak tí sú už úplne mimo, pravdepodobne majú kanceláriu v inom meste. Crafting počas levelovania nemal nikdy zmysel, ale teraz je to tak, že hoci mám poctivo porobené tú hŕbu questov na profky, na 110 leveli som stále 720/800 a craftím itemy o 100 item levelov nižšie ako by bolo slušné.

A nie je to jediná chybička v hre. Bugov a technických problémov je docela dosť…. našťastie žiadny nie je tak zásadný, aby znechutil hranie. Tak napríklad hneď na začiatku odteleportujete Dalaran nad Broken Isles… a potom začnete robiť questy v pôvodnom Dalarane nad Karazhanom (čiže sa v hre nachádzajú rovno tri Dalarany), navyše keď sa pustíte do iných questov, tak sa môžu kvôli domrdanému poradiu bugnúť. Hra napríklad zakaždým štartuje v okne, aj keď tam mám nastavené full screen… počas hrania sa prepína do Windows, v niektorých scenároch nenormálne laguje (hoci na to nie je dôvod po tých rokoch)… a tak.

Asi najväčšia slabina je, že už na druhý deň po release behali po hlavných mestách doexpené 110tky. Normálny hráč, čo to nehrá v kuse… to sfúkne tiež pomerne rýchlo. Hm, hm, ale toto sa im vyčíta už roky, že?

V celku je ale nový datadisk veľmi príjemný… pekné elfské krajinky, trošku horskej severskej atmošky a plno nových zvratov v príbehu. Nemyslím si, že to budem hrať nejak dlho, ale to je už vo mne a vo fakte, že hra je už veľmi staručká.

 

O autorovi Ukázať všetky príspevky

admin