Skyforge

Skyforge

V roku 2015 sa na poli MMORPG hier neudiala žiadna revolúcia, neprišla žiadna poriadna nová hra. Žeby nám žáner definitívne upadol?

Na rovinu napíšem, ani hra Skyforge, hoci príjemné a pekné MMO, nemá to kúzlo, čo by ma udržalo pri hre dlhšie ako 2 týždne. A to  predsa každé MMORPG potrebuje najviac. Bohužiaľ, aj Skyforge je tuctový, o farmení a grindovaní. Hra veľmi pripomína grafikou Teru a Final Fantasy, ale krása grafiky spočíva len vo vynikajúcom engine, niežeby toto bol nejaký extra veľký projekt, ktorý zmení MMO svet.

Príchod do hry bol veľmi povzbudivý – veľmi kvalitná tvorba charakteru, intro príchod do úžasného mesta na lietajúcej lodi, kde mali všetci pekné oblečky (nádherné oblečky a skiny sú jednou z hlavných devíz hry). Všetci mi opakovali, že som Boh, som Boh, som Boh… a to bol zhruba celý príbeh (ktorý časom vôbec nekuliminoval, len opatrne prišli nejaké informácie – príbeh nie je silná stránka hry). Hlavné mesto bolo parádne… kým som nezistil, že sa skladá asi z troch miestností a to okolo vonku je len na pozeranie.

Príchod na prvý ostrovček 10 x 10 metrov a prvé questy sa niesol v podobnom duchu. Parádna scenéria, keď som však skočil do vody a okamžite biedne zahynul (ževraj Boh), došlo mi, že tá krásna grafika naokolo je len na pozeranie. Questy boli všetky ubíjajúce typu pozabíjaj…. a lootuj jedným tlačítkom. Nič iné tam nebolo. A tak je to všade – všade krásna príroda, mestá, parádna grafika sveta Aelion, ale nič nie je interaktívne, furt ide len o ten blbý grind… v hre je strašné množstvo regentov a platidiel a ich zbieranie napĺňa celú hru.

Ak vás na začiatku jeden mimoň menom Flavius láka, že kedykoľvek môžete zmeniť svoj class, pretože ste Boh… je to síce pravda, ale farmiť na to musíte aj tak (alebo platiť reálnymi peniazmi, model F2P tu radšej nehodnotím). Divný kus. Na českom Tiscali som čítal, že hrá má veľmi rýchle súboje, čiže tamten recenzent to zrejme ani nenainštaloval (súboje sú totiž pomalé, bossi sú smiešne slabučkí a neškodní, ale prebiť sa ich 20-timi štítmi je strašne nadlho). A na dlho je aj farmiť mobov, keď sa dostanete do väčšej lokácie…. to potom chodia questy typu zabi tamto, zabi hento… 50 questov na to isté brdo. V dungeonoch to isté… jednosmerka, kde sa proste zdĺhavo prebíjate k bossovi na konci.

Je to nespravodlivé odsúdiť takto hru, čo je vlastne ešte len v beta fáze? Zrejme áno, ale z veľmi uzavretého systému zrejme tvorcovia nevyrobia sandobx mojich snov. Ale aby som niečo pochválil – bojový systém a kombá sú veľmi fajn. V hre je zatiaľ veľmi veľa hráčov, to už u veľa MMO nevídať. Dá sa veľmi vyblbnúť s obliekaním alebo zmenami svojej postavy (nikto vám tu nekáže mať jedno pohlavie na tej istej postave). Príbeh sa možno časom predsa len rozbehne… (aj keď po 2 týždňoch hrania pochybujem). Eventy a blbostičky sú tu ako v iných väčších MMO.

Skyforge má potenciál, nechcem nikoho odradiť od inštalácie – všetko je zadarmo a nie je to vôbec tragédia, určite to stojí za skúšku. Len mi je ľúto, že MMORPG žáner zamrzol na jednom bode.

O autorovi Ukázať všetky príspevky

admin