Old School RPG, alebo poznaj svoju históriu

Staré dobré RPG hry

Vždy, keď dnes vidím nejaký ťažký „anauns“ na najnovšie Diablo, TES, Gothic, doplňte si… hneď na mňa dopadne taká tá skepsa s povzdychom: „Ach, to zas bude ohromný svet, efektíky, farbičky, ale ten príbeh…“ Potom sa ešte zamyslím, nakoľko je ten povzdych podmienený tým, že som už ako hráč starý a živoriaci v nostalgických spomienkach mojej vlastnej hernej mladosti. Ale aj tak, sú hry, na ktoré ani po rokoch nedám dopustiť a ja som rád, že sa nájdu portály (ako trebárs Softmania.sk), z ktorých si ich môžem stále zadarmo a legálne stiahnuť. A po rokoch sú zadarmo, takže… Akurát je potrebný DOSBox, aby ste týchto „starčekov“ mohli rozbehať na nových operačných systémoch.

Eye of the Beholder 3: Assault on Myth Drannor

Za túto hru sa v roku 1993 postavili vývojár, alebo skôr vydavateľ Strategic Simulations (prvé dva diely – Eye of the Beholder a Eye of the Beholder 2: The Legend of Darkmoon – boli vytvorené vo Westwood Studios). Hra vychádza zo sveta Dungeons & Dragons, takže áno, príbeh je v týchto intenciách vydarený. Akože, nič originálne, máte družinu, máte príšery, máte quest a nejaký kontext, kam je to všetko nasadené, ale čo si budeme hovoriť, RPG hry nemajú riešiť existenciálne dilemy hráča (hoci pár výnimiek by sa našlo).

Pri tejto hre je dôležité, že na svoju dobu mala naozaj skvelú grafiku (sic!) a unikátnu hrateľnosť. Verte, neverte, človek pri nej strávil mnoho príjemných herných hodín. Lebo viete, u nás v dedine nikto Dungeons & Dragons hrávať nechcel.

Stiahnite Eye of the Beholder 3: Assault on Myth Drannor

Eye of the Beholder 3: Assault on Myth Drannor

 

The Elder Scrolls II: Daggerfall

Oblivion, Skyrim, TES Online, toto sa vybaví dnešným zhýčkaným hráčom, keď sa povie The Elder Scrolls. Ale mne, vážení, mne sa v hlave vyroja spomienky na Hammerfell a hromadu šípov, ktoré som z kadejakých zverov, ľudí či iných kreatúr musel po ich… exituse vyťahovať. Dialo sa tak po roku 1996, kedy hra pod hlavičkou Bethesda vznikla.

Možno sa pýtate, prečo tu nebásnim o prvom diele, alebo trebárs o Morrowinde. Nuž preto, lebo práve Daggerfall definoval dominantné rysy, ktoré sa naplno rozvinuli v neskorších dieloch. Tým mám na mysli voľnosť v povolaní (čiže vylepšovanie tých vlastností, ktoré reálne hráč využíva), minimapu a de facto realistický 3D svet. Príbeh je popretkávaný politikou, intrigami, bojom i mágiou. Jednoducho, radosť (i takto po rokoch) hrať.

Stiahnite si The Elder Scrolls 2: Daggerfall

The Elder Scrolls: Daggerfall

 

Brány Skeldalu

Jindřich Rohlík začal pracovať na Bránach Skeldalu, keď mal 18 rokov. O 4 roky na to, v roku 1998, uzrela hra svetlo monitorov po dobrodružstvách bažiacich hráčov. A tak sme mohli (museli) putovať územím ostrova Rovenland, aby sme 5 bezbožným mágom zabránili v otvorení zakázanej dimenzie Zohar.

Toľko k príbehu. Ku grafike, nuž, viď rok výroby, ide o akúsi kombináciu 2D a 3D prostredia, ale aj po rokoch sa na to veľmi príjemne pozerá. Systém ovládania je jednoduchý, boje sa odohrávajú v kolách. Družina v sebe abstrahuje všetko, čo od RPG klasickej školy očakávate – čiže bojovníka, mága, nejakého toho zlodejíčka i lukostrelca, závisí to aj od voľby zamerania postavy.

Mimochodom, o aktuálnosti tejto hry svedčí aj fakt, že onedlho sa Brány Skeldalu dostanú vďaka portu aj do dnešných mobilných zariadení. Čo si budeme hovoriť, systém ovládania ju k tomu priam predurčoval.

Stiahnite si Brány Skeldalu

O autorovi Ukázať všetky príspevky

admin