Komunikovať a neplytvať: biznis na Facebooku funguje – ak viete čo robíte

Facebook

Žiadnu marketingovú stratégiu na Facebooku ešte nevyhlásili za dokonalú. V momente ako by sa to stalo, by už bola totiž táto stratégia zastaralá a niečo novšie by ju prekonalo.

Ak máte pocit, že ste už na sociálnych sieťach spravili všetko čo sa dalo a vaše ciele ostávajú nesplnené – nehádžte flintu do žita. Vždy sa to dá spraviť lepšie.

Až jednu pätinu svetových výdavkov na reklamu zhltnú iba dve firmy – Google a Facebook. Televízny (a tradičný) gigant Comcast sa krčí na treťom mieste. Čo sa týka čisto internetovej reklamy, tak tam pumpujú inzerenti do „superdua“ zo Silicon Valley až tretinu všetkých svojich nákladov… impozantné a trochu znepokojujúce čísla. (Pretože to znamená, že moderní marketéri nemôžu tieto platformy obísť ani keby chceli.)

A hovorí nám to, že na Facebook sa nesústredíme len preto, že to robia všetci alebo že je to moderné. Ale pretože:

  1. Celé naše publikum je na Facebooku. Schválne, poznáte niekoho kto nie je na Facebooku? Okrem našich starých mám a pustovníkov odmietajúcich technológie? Jeden a pol miliardy užívateľov za rok vygeneruje desiatky miliárd klikov ročne – a to len na platenú reklamu. Prezentovať sa však môžeme aj zadarmo. Reklama na FB má viac podôb.
  2. Potencionálni zákazníci sa dajú výborne roztriediť. Vek, pohlavie, jazyk, lokalita… užitočné údaje, ktorým cielime na „našich ľudí“. To je však iba základ. Môžeme sa na zákazníkov zameriavať aj skrz ich záujmy, správanie, zvyky, prepojenia s inými ľuďmi. Práve cielenie je to, čo oddeľuje efektívny internet od tradičných foriem reklamy.
  3. Reklama môže byť lacná. Hoci sme vyššie použili slovíčko zadarmo, v skutočnosti nie je na svete nič zadarmo. Ak neinvestujete balík peňazí, musíte investovať čas a talent. Každý si môže nájsť svoj model. Marketingová stratégia môže byť pútanie obecenstva zaujímavými príspevkami, videoprezentácia za 5 eur denne alebo masívna kampaň s mnohotisícovým rozpočtom. Vyberte si.

Je možné, že sa vám ako firme nedarí predávať svoj produkt cez Facebook. To je v poriadku. Nikto nevraví, že napríklad realitné kancelárie majú na sociálnych sieťach klikacie eldorádo. Väčšina klientov si však spomenutú realitku zvykne overiť (oťuknúť) na Facebooku. A vtedy ho môže privítať seriózna prezentácia, kvalitný obsah, blogy, fotky nehnuteľností, v skratke – príjemná vizitka.

Vždy sa môžete odlíšiť od konkurencie. Osloviť ľudí, s ktorými ste pôvodne nerátali. Budovať si identitu na platforme, ktorá je každému na očiach. Naozaj seriózna online stratégia je dlhodobá, pravidelná a nevzdáva sa po čiastkových neúspechoch. Komunikovať, komunikovať, komunikovať, povedal by Lenin, keby sa narodil v 21. storočí.

Ak nemáte prostriedky na schopného a šikovného marketéra – budete sa ním musieť stať. A verte či nie, naozaj nikto sa nerodí so schopnosťou oslovovať davy na sociálnych sieťach. Je to umenie, ktoré sa získava časom a poctivou prácou. Nie je to pre suchárov. Ak takým ste, alebo si ho najmete, dostaví sa úspech – fanúšikovia, zákazníci, reakcie, vyšší predaj v e-shope, viac telefonátov a správ.

O autorovi Ukázať všetky príspevky

admin